11.5.15

Niagara Falls

Au pairien pitää vuotensa aikan kerätä 6 "opintopistettä", tarkkaa syytä en tiedä, teen vaan niinku käsketään. East Coast Edventures järjestää viikonloppureissuja joista sitten saa 3 pistettä kun reissun yhdistää lauantaisin pidettäviin oppitunteihin. Oon aina halunnu päästä kattoo näitä kuuluisia vesiputouksia, joten kun kuulin et tä reissu on yks vaihtoehdoista, nii päästös lähtee oliki sit jo miettimättä tehty.

Lähdettiin Rebeccan, Emelien, Sofian ja Michellen kaa bussiasemalle 12 päivällä, bussi lähti 1:30pm. Sit seuraski koko päivän istumista bussissa, oltiin perillä Kanadassa vissiin 9:30 illalla. Oltii kaikki nii väsyneitä, et biletys-suunnitelmista huolimatta (ikäraja Kanadassa on 19 vuotta, tä ei tietty mitenkää vaikuttanu mun päätökseen lähteä) suunniteltii nukkumaanmenoa. Siinä sit huonetta tutkiessa Rebecca ihmetteli ovea seinässä ja tajuttiin et se on väliovi naapurihuoneeseen. Reippaana tyttönä, ja yhtään pitemmälle ajattelematta, paukutin ovea. Muutaman sekunnin päästä sen avas tyttö sidukka kädessä ja bilekuteet niskassa. Meillä oli naapureina joukko tyttöjä Ruotsista, Tanskasta ja jopa yks SUOMESTA, jotka oli kans au paireja ja tulleet aikasemmalla bussilla, ja kuuluivat meidän ryhmään! Eihän siinä sit nukkumaan voinu mennä ku naapurissa biletetään, nii meki vedettiin paadrivaatteet päälle, vähän meikkiä naamaan ja menoks. Yö-elämä Niagara Fallseilla oli ku Vegasista. Valoja ja melua ja ihmisiä ja pelejä! Vaikka seuraavana aamuna oli treffit koko ryhmän ja ohjaajien kanssa 9am, viihdyttiin ulkona puoli kolmeen asti aamulla.

Yöllisen suihkun ja aamupalan virkistäminä lähettiin tallustamaan kohti vesiputouksia. Meijän hotelli oli siis ihan rannassa ja USA:an yhdistävän sillan kupeessa, joten itse nähtävyyden luo käveli puolessa tunnissa. Meijän retkihintaan kuulu "Journey behind the Falls" ja "Maid of the Mist"-veneretki. Näiden jälkeen meillä oliki vapaa-aikaa koko loppu päivä. Kevyen lounaan ja päikkäreitten jälkeen laittauduttiin valmiiks, ja suunnattiin Hard Rock Cafeseen syömään illalista 14 au pair tytön voimin. Tän jälkeen palattiin vielä hetkeks hotellille terästäytymään ja suunnattiin jälleen Kanadan yöelämään. Aamulla oli lähtö 11 aamupäivällä, kotona olin puol kympiltä illalla.

Mut niin, ettei vaa jäis teksti lyhyeks nii kerronpa vielä kokemuksestani tästä vesimäärästä. Sanat ei oikeesti riitä kuvaamaan kuinka uskomaton tä paikka on. Henkeäsalpaava on oikee sana kuvaaman sitä tunnetta, ku ei saa sanaa suustaan ton vesimassa äärellä. Kuvissa esiintyvä "pikkuvene" oli todellisuudessa Turun jokilaivan kokoinen paatti ja sillä mentiin sit ihan lähelle putousta. Niin mieletöntä. Ja siis toi veden väri. Mä en todellakaa osaa mitää valotustsydeemejä mun kamerassa käyttää, joten kun napsin niitä kuvia ei se veden väri tahtonu tallentuu niin kirkkaana ku se oikeesti oli, joten kuvanmuokkauksella oon nyt parhaani mukaan koittanu tuoda esiin kuinka uskomattoman väristä toi vesi ihan oikeesti on. Ei se niinku näytä oikeelta ollenkaa, vaa enemminki sellaset elokuvien "feikki" vedeltä, paitsi et taijanomasempaa. Toivottavasti mun kuvat ees vähän välittää sitä epätodellista tunnetta, mitä ite sain kokea tänä viikonloppuna.

Sain uusia ystäviä, ihania kokemuksia ja mielettömempiä muistoja ja oon valmis tekee tän reissun koska vaan uudestaan. Oli kyllä mahtava viikonloppu. Ja niin kuuma!! Ei ollu yhtään sellanen olo et oltiin pohjoseen matkustettu ku olo oli ku Kaliforniassa, et saa nähä miten pärjään siellä Floridan kuumuudessa kahen viikon päästä!

Ihanaa viikko kaikille,

- Sanni

asdfgh sdfghj IMG_3251 ölkoiu ölk pkjhg zxcvb xcvbn fghjk IMG_3253 IMG_3209 cvbnm IMG_3254 IMG_3258 IMG_3255 IMG_3259 xcvbnm, IMG_3261 IMG_3260 IMG_3262 IMG_3250